Cimilla
Talliporukan jäsen

(c) Lynn
|
Post by Cimilla on Nov 24, 2010 21:57:32 GMT 2
Joku estetunti ois aika jees ja joulun ehdottomasti jtn joulutapahtumaa !  En malta oottaa että pääsen pukeen Jerelle tonttulakin ... (Mitäköhän Jere tykkää meikän ideoista ? O.O)
|
|
Jade
Ahkera osallistuja

|
Post by Jade on Nov 26, 2010 20:08:41 GMT 2
Samaa kun Cimilla. Jotkut pikkujoulut tai vaikka joulumaasto ois myös mun mieleeni. 
|
|
ella
Uusi kävijä
|
Post by ella on Nov 28, 2010 17:14:25 GMT 2
Pian onkin jo joulukuu <3
|
|
|
Post by Lynn on Nov 29, 2010 17:07:35 GMT 2
No niin, Tammitapahtuman perusinfo on julkaistu. Päädyin siihen, että pikkujoulujen järjestämiseen aikaa olisi jäänyt hyvin naftisti, mutta uusi vuosi aloitetaan kyllä aikamoisen koreasti. Suunnitelmissa on myös jouluratsastuksen järjestäminen 
|
|
Jade
Ahkera osallistuja

|
Post by Jade on Dec 12, 2010 19:07:45 GMT 2
Hei kaikille, ja hyvää joulua! On ihanaa, kun vika viikko koulua lähtee huomenna käyntiin ja sitten alkaa loma! Musta on ihanaa kun jouluaatto lähestyy. Silloin saa paljon lahjoja, ja ennen kaikkea se joulu fiilis on vaan niin ihana. Kivaa, kun Mallaspurokin alkaa aktivoitua.  Mutta... Ajattelin sellaista, että niiinkuin joillakin muilla talleilla, hoitajia palkittaisiin tietyn verran hoitomerkintöjä tullessa jollain tavalla. Minä ehdottaisin siis nyt kuvia. Mun mielestäni Lynn piirtää hyvin, ja tällänen palkitseminen varmaan inspais hyvin porukkaa hoitamaan hoitsujaan. Sori kun tuun tänne sotkemaan topaa... ;D
|
|
|
Post by Lynn on Dec 12, 2010 22:48:55 GMT 2
Jade, mä karsastan tota hoitojen lukumäärään pohjautuvaa palkitsemista, ensinnäkin, koska se tappaa mun oman piirtoinspiraationi (koska piirrän mieluiten sitä mukaa kun saan ideoita ja minulla on aikaa niitä toteuttaa, enkä sitä mukaa kun on pakko) ja toisekseen siksi, että vaikka se kyllä kannustaa hoitamaan, se toimii enempi sparraajana sen suhteen, että hoidetaan kyllä usein mutta hoitojen laatu tuppaa kärsimään. Näinollen siis mä kyllä olen sillä kannalla, että tätä systeemiä ei tulla käyttöön ottamaan. Hoitajadiplomi toimikoon yhä palkintatapana ja kuvia mä piirtelen aina sitä myötä kun kerkeän - pitää kuitenkin muistaa, että mulla pitää kiirettä muun muassa lukion ja irl-hevostelun kanssa ja virtuaalihommia teen sitten oman aikatauluni salliessa. Kuvia on kyllä nytkin työn alla muutamakin kappale, mutta tuskin valmistuvat ihan heti :/ Joulu on kyllä kiva, mutta siihen voisi liittyä vähän vähemmän kiireitä!  Itsellä elo nyt hirmuista haipakkaa ja repiytymistä suuntaan, toiseen ja kolmanteenkin. Tykkäisin kovasti, jos joku keksisi keinon saada vuorokaudet pitenemään ainakin 30-tuntisiksi ja jakaisi sen kikkansa munkin kanssani.
|
|
Jade
Ahkera osallistuja

|
Post by Jade on Dec 13, 2010 13:23:47 GMT 2
Juu, ei se mitään, tarkoitinkin, että aina välillä  . En tiennytkään tuollaisesta hoitajadiplomista, se on ihan hyvä idea. 
|
|
|
Post by Aimie on Dec 13, 2010 17:05:15 GMT 2
Mäkin voisin tulla tänne höpisemään, nyt kun Malpuun liityin ihan kunnolla. ;) Kesällä pyörin täällä kesätöissä, mutta nyt sitten tulin jäädäkseni kun saatiin Lunnin kanssa tuo Jonas-poitsu tänne asumaan ja kasvamaan. Saas nähä mikä tuosta koltiaisesta kasvaa...
MP:n lisäksi pyörin Seppeleessä ja Shelyesissä ja hoitelen omaa tallia. Harrastelen ratsastusta myös irl, ja yritän yleissivistää itseäni lukiossa. :D Mua saa käyttää tarinoissa vapaasti, kunhan ette nyt pistä loikkimaan Jonden selkään ja karauttamaan auringonlaskuun tai muuta yhtä hullua.
Onneks joulu tulee, saa unohtaa hetkeks taas koulun, johon innostus on aika lähellä nollaa... Melkein kaikki lahjatkin on jo hommattu, hyvä minä! Kaveri on menossa kattomaan yhtä tuttua hevosta (oli meidän tallilla tuntiratsuna), meinasi vuokrata sitä ja kysy haluisinko tulla mukaan kattomaan ja ehkä alkaa kanssa vuokraamaan. Saas nähdä mitä käy. Nyt ei vaan oikein huvittais lähtee käymää missään kaukana kun on niin pimeetä ja kauheesti pakkasta. Tänäänki melkein -20...
|
|
|
Post by Kristiina on Dec 14, 2010 19:49:36 GMT 2
Heissan PIIITKÄSTÄ aikaa!  Huh, täytyy myöntää että paljon ehtinyt tapahtumaan meikäläiset poissaollessa. Vaikka täytyy myöntää, koulun arki yllätti ihan totaalisesti ja sitten ilman mutkia matkassa ei selvittykään. Meikä kun meni näppituntumalla läpi peruskoulun, niin tämä koulu oli pudotus maan pinnalle... Ei se ookkaan niin helppoa... Mie opiskelen hevosalaa, harrasteohjaajan paperit olisivat tulossa ensin ja sitten lisävuosi ja ratsastuksenohjaajan paperit... Arvaatteko mitä aineita meillä on? Juuri päättyi kurssi hevosen anatomiasta, fysiologiasta ja terveydenhuollosta. Ja voin kertoa, oli hankalaa! Lisäksi meillä on varustehuoltoa, kengitystä (kaviohuoltoa), ajoa, ratsastusta ja vaikka mitä muuta mukavaa. Kengityksen tunneilla olen lähes joka kerta onnistunut saamaan vuolupuukosta ja sitten koko käsi ihan veressä. Rakas äitini kyllästyi siihen kun aina soitin ja sanoin että arvaas kuka sai verenvuodon? Tilauksessa siis viillonestohanskat... On muuten kengitys yllättävän raskasta ja hankalaa, mutta äärimmäisen mielenkiintoista!  . Huomenna olisi sitten tiedossa aika kevyt päivä. Aamupäivä ajoa ja iltapäivällä lyhyt ratsastustunti (ohjausharjoittelijat pitää, saas nähdä kuinka selvitään  ). Koulu loppuu kahdelta ja sitten tiedossa vain löhöilyä!  - Kristiina AIMIE // Meikä opiskelee itä-suomessa, Harjussa. Tänne ei läheskään niin vaativat pääsyvaatimukset kuin vaikkapa Ypäjälle.
|
|
|
Post by Aimie on Dec 14, 2010 21:06:36 GMT 2
Kristiina, missä päin oikein opiskelet? Ypäjä tulee ainoastaan mieleen, mutta sinne pitää kai olla ihan älyttömät arvosanat, että pääsee sisään...? Anatomia, fysiologia ja terveydenhuolto tosiaan kuulostaa kaikelta muulta kuin helpolta. :D Saatiin jaksoarvioinnit, sain kasin arvosanaksi 5/6 kurssista. Bilsasta tipahti sitten nelonen, jes :/ Eikun uusiksi ens vuonna, prkl.
|
|
|
Post by Kristiina on Dec 23, 2010 16:32:44 GMT 2
Heissan! Eilen päästiin joululomalle ja takana aamutalli (talliin 6.15 ekan kerran, herätys mulla 5:ltä) ja kuuden tunnin automatka kotiin. Nyt joulupyhät isällä ja netistä tietoakaan  . Koneen otan kuitenkin mukaan, sillä tuntitarinan estevakkariin kirjoitan siellä. Tiedossa siis hyvin pitkä tarina ;>. HYVÄÄ JOULUA MALLASPURON VÄELLE! T: Kristiina
|
|
|
Post by Aimie on Dec 24, 2010 12:12:12 GMT 2
Hyvää joulua kaikille Mallaspurolaisille!
|
|
Jade
Ahkera osallistuja

|
Post by Jade on Jan 5, 2011 19:22:25 GMT 2
Hei, ja hyvää uutta vuotta kaikille! Palailen nyt pikkuhiljaa lomalta ja inspiskin alkaa taas palailemaan. Ootan innolla tota tammitapahtumaa, toivottavasti pääsen tohon este valmennukseen mukaan. Mitäs teille? Ootteko tehny uuden vuoden lupauksia? Mä oon pari, mutta en tiedä kauan nekin kestävät...  No eipä tässä muuta. 
|
|
Anne
Uusi kävijä
|
Post by Anne on Jan 9, 2011 17:08:20 GMT 2
Ihuna tuo Bling!
|
|
|
Post by Lynn on Jan 9, 2011 19:00:16 GMT 2
Juu, tuommoinen tamma tarttui mukaan Routesta meidän hevoslauman jatkeeksi  Zeez, tajusinpa, etten näköjään osaa aakkosia! Mallaspuron hevoslistahan on ollut väärin aakkostettu, voi nolous. No, tulipahan korjattua, kai. Jos joku löytää sieltä vielä virheen, mä kalautan itseäni tolla edelleen ripustamattomalla seinäkellolla päähän.
|
|