Ellen
Uusi kävijä
|
Post by Ellen on Jun 1, 2015 14:11:11 GMT 2
|
|
Ellen
Uusi kävijä
|
Post by Ellen on Jun 6, 2015 15:31:13 GMT 2
Sä tuoksut ihan kesälomalta 6.6.2015
Penni oli päässyt kesälomalle samana päivänä kuin minä, joten tämän päivän suunitelmaan kuului vain kevyt juoksutus. Nousin autonrämästäni ulos tallin pihamaalle ja päätin siinä samassa suunnata tarhoille hakemaan tammani sisälle. Penni oli tutustunut tarhakavereihinsa Nettaan ja Blingiin tosi nopeasti, ja nyt kolmikko oli kuin kolme muskettisoturia. Tosin jos jotain härnättiin, se oli satavarmasti Penni. Penni märehti jo jonkin aikaa sitten tuotuja päiväheiniään kaikessa rauhassa, liikauttamatta evääkään minun livahtaessani tarhan sisäpuolelle. Kiinnitin riimunnarun tamman kulahtaneeseen riimuun ja maiskutin sille, että se ymmärtäisi lähteä mukaani. Penni lähti hitaasti tepastellen perääni ja jonkin ajan päästä olimmekin tallissa. Jätin mustan tamman karsinaansa siksi aikaa, että saisin haettua sen harjapakin ja juoksutusliinan. En ollut vielä sisäistänyt tallin pohjapiirrustusta kunnolla, joten vaelsin ympäri tallia etsien kaappiani. Loppujen lopuksi sain kaikki tavarat kantoon, ja palasin Pennin karsinalle. Harjasin pölyisen tamman pikaisesti, jonka jälkeen kiinnitin juoksutusliinan sen riimuun ja heitin kypärän päähäni. Sitten lähdin Penni perässäni kohti kenttää. Minun onnekseni kentällä ei pyörinyt muita, joten sain Pennin helposti juoksutettua olematta muiden tiellä - Pennillä kun on vähän omituinen käsitys ympyrästä. Ohjasin tamman niin kutsutulle ympyrälle, ja nautin aurinkoisesta säästä ja lintujen viserryksestä. Suomessa tällaisista säistä ei vaan pysty nauttimaan liikaa, Pennikin näytti olevan samaa mieltä, tyytyväisestä ilmeestä päätellen. Ellen & Penni Pikainen tarina tähän väliin 
|
|