|
Post by Lynn on Oct 31, 2013 20:06:34 GMT 2
Hoitajahaku avattu 31.10.2013. Mallaspuron tuntihevoset ovat vailla hoitajia! Mikäli hoitajanpesti Mallaspurossa kiinnostaa sinua, lukaise läpi tämä topik, tutustu ihaniin tuntihevosiimme, valitse oma suosikkisi ja tee hakemus! Vapaat hoitohevoset:sh-t. Lakean Vapputaika til-r. Milos rp-t. Bagheera sph-t. Seppeleen Humuliini (Mikäli hevosen sivuille ei pääse, asia korjataan mahdollisimman pian. Osa linkeistä voi vielä olla toimimattomia.) Hoitajan ovat jo löytäneet:Blingi - June Netta - Julia Saga - Iina Melvin - Eve Musti - Jade Indi - Oona Väiski - Satu Jere - Kirsti Arttu - Lilja Gisli - Gia
|
|
Julia
Uusi kävijä
|
Post by Julia on Nov 5, 2013 19:57:14 GMT 2
Hitto, lytty. Kun Oddi kertoi haluavansa Mustin, mä lähdin heti tutkiskelemaan muita heppuleita läpi ja Netta. En mä vaan voinut skipata sitä neitokaista, kun se niin hurmaava oli luonteensa kanssa, ja hetken päästä mä löysin itseni kirjoittamasta tätä. Julia, eli meikän eli kalmon yksi miljoonasta hahmosta, on 15-vuotias heppatyttö. Julia rakastaa vähän pimeitä ja etenkin todella herkkiä tammoja. Erityisesti kuumat ja herkästi hermostuvat hevoseläimet ovat pitkän blondin mieleen. Julia on ratsastanut polvenkorkuisesta, syynä ratsastava perhe. Tyttö on kuitenkin perheestään heppainnokkain ja käykin mielellään tallilla päivittäin joko vain paijailemassa hoitoponiaan tai treenaamassa sillä. Julia rakastaa maastakäsintyöskentelyä ja muodostaakin luottamusta paljon mielummin kuin vaatii hevoselta lisää ja lisää selästä käsin. Blondi on 175 senttiä pitkä, normaalipainoinen ja ulkonäöstään huolehtiva. Pitkät hiukset ylettyvät puoleen selkään ja naamalta löytyy aina kevyt arkimeikki. Luonteeltaan Julia on huumorintajuinen ja kärsivällinen, ja tähän tyttöön tutustuu varmasti - ääni kuuluu aina jostain, eikä tyttö osaa riidellä. möhhöh, pitääkö mun nyt kirjottaa tähän vielä jotain? koska aivojeni tyhjistä syövereistä ei pulppua mitään ja ketuttaa koska en oo vielä edes alottanu nanoa ainiin, sebuleesta ei kannata ettiä näyttöjä koska siellä en oo saanu vielä yhtään hyvää tarinaa aikaseks mutta tutki vaikkapa Hetan päikkyä loppupäästä kiitos ja möh vaikka Mipen päikkyä.
|
|
June
Uusi kävijä
|
Post by June on Nov 5, 2013 22:21:59 GMT 2
Bling Bling. Eli Blingille hakemassa hoitajaksi. Tamma on niin hupsu, reppana ja mielettömän söpö, että en kestä! En edes tiedä, Blingi on vaan semmoinen, jonka kanssa odotan kaikkia seikkailuja. Blingi inspaa tarinoihin, ja kuvien kanssa siinä olisi haastetta, koska en ole kovin hyvä piirtämään kimoja! Kuka on June?June on amerikkalais-suomalainen 16-vuotias, 170cm pitkä ja hoikka brunette tyttö. Neiti on asunut Jenkeissä ensimmäiset 10 vuotta elämästään. Kuusi vuotta sitten perhe muutti Suomeen takaisin. June on aloittanut ratsastuksen kuusivuotiaana, joten harrastusta on takana kymmenen aktiivista vuotta. Ratsastajana June on rauhallinen ja järkevä eikä pelkää kovaakaan vauhtia. Esteet ovat Junen intohimo, mutta muutkin lajit ovat mieleisiä. June rakastaa eniten hevosen kanssa puuhailua. Luonteeltaan June on huumorintajuinen, rehellinen ja elämäniloinen. Amerikkalaisen sosiaalista rohekutta löytyy ja June viihtyy muiden ihmisten kanssa. June tutustuu helposti uusiin ihmisiin ja tulee usein kaikkien kanssa toimeen. Vaikka sosiaalinen onkin, June ei silti pidä esiintymisestä. Junen takana kirjoittelee Seppeleestä Emmynä tuttu lahtelainen. Näyttöjä voi halutessaan katsoa Seppeleen Patronin hoitopäikystä 
|
|
|
Post by Lynn on Nov 6, 2013 17:19:58 GMT 2
Tervetuloa porukkaan, Julia ja June! Alkuun pääsette tekemällä itsellenne kaapit, jonne myös henkilökuvaukset tulevat (ei siis vanhaan henkilökuvaustopikiin). Kauniit tammaneitoset, Netta ja Blingi, jo odottelevatkin puunaajia. 
|
|
Iina
Uusi kävijä
|
Post by Iina on Nov 6, 2013 17:25:53 GMT 2
Moi! No, ensinnäkin täytyy sanoa, että Mallaspuro alkoi heti ensisilmäyksellä inspaamaan, muuten tuskin kirjoittaisin tässä tätä tarinaani. Aktiivisuuteni on nyt vähän sitä sun tätä, mutta useimmiten hoitoja tulee tiheään tahtiin, tai sitten hiemän pidemmällä aikavälillä. Päätin hakea hoitajaksi Tetsaiga AB'lle. Haluaisin Sagan hoitajaksi, koska Sagasta voisi tulla se inspiraation kukkanen, se ainainen viikon piristäjä sekä hermojen rusentaja, jota kaipaan elämääni URL-puolella. Hahmoni on 14 vuotta joulukuussa täyttävä, huikeat 146cm pitkä ruotsalaissyntyinen Iina. IRL olen joulukuussa 13 vuotta täyttävä tyttö, joka liikkuu virtuaalimaailmassa nimillä stinaemilie, Inga-Stina ja Iina. Ratsastuskokemusta löytyy 7 vuoden ajalta. Nykyisin vuokraan erästä russponia, sekä ratsastan sillointällöin äitini suomenhevostammalla. Näytöksi laitan tällaisen tarinanpätkän. Hiutale, jos toinenkin leijaili hiljalleen alas loskalumen peittämään maahan. Lämpötila oli juuri nippanappa plussan puolella, mutta se silti vaikutti hyvinkin paljon lumen olomuotoon. Linnut visersivät läheisessä metsikössä minun kävellessäni lumista hiekkatietä pitkin. Vaikka sää olikin aika leuto, pysyin silti paksun toppaliivin sisällä.
Astuin tallin pihaan pienoinen hymy kasvoillani. Näin taas iki-ihanan karvapallon, joka on varmasti kerännyt kaiken lumen karvapeitteeseensä - puhumattakaan hännästä. Kävelin tarhalle ja näin Lokan tarhassa piehtaroimassa. Kipaisin aidan vierelle ja vislaan ponin luokseni. Pörröinen ilmestys katsahtaa minuun päin heti kutsun kuultuaan ja lähti ravaamaan korvat höröllä minua kohti. "Terve poika! Lähdetäänkö tänään maastoon?" Kysyn iloisesti. Käyn nappaamassa tallista Lokan riimunarun ja napsautan sen kiinni ponin riimuun. Avasin tarhan oven ja talutin Lokan talliin.
Tallissa satuloin ratsuni ja talutin vielä maastoon johtavalle tielle. Maastotiellä nousin satulaan ja annoin ohjeet lähteä käyntiin. Loka lähti innokkaasti eteenpäin ja jouduin jopa hillitsemään ruunan intoa lähteä ravaamaan. Laukkasuoran tultua vastaan kokosin ohjat ja annoin laukkapohkeet. Pianpa poika kiidätti minua tasaisella laukallaan pitkin lumisia pellon pieluksia ja minä vain hymyilin kilpaa auringon kanssa.
Lopulta hiljesin tahtia ja tyydyimme nyt vain kävelemään rennosti eteenpäin lumista tietä pitkin. Pari jänistä sattui keskelle tietä katsomaan tuloamme ja Loka hypähti säikähtäneenä sivullepäin. Jäniksetkin säikähtivät, mutta loikkivat onneksi vain tien viereen katsomaan. Vähän ajan kuluttua en enää jaksanut töllystellä eteenpäin vaan annoin reippaasti pohkeita ja Loka siirtyi raville. Poni ravasi kovaa vauhtia ja sen korvat olivat terhakkaasti pystyssä. Ravipätkän jälkeen huomasinkin jo olevamme tallin lähettyvillä.
Tallille palattuamme purin varusteet pois ja vein ne omille paikoilleen. Talutin sen jälkeen Lokan omaan karsinaansa ja laitoin sille fleeceloimen. "Nähdään huomenna." Sanoin ja annoin jäähyväissuukon ruunan silkinpehmeälle turvalle.
|
|
|
Post by Lynn on Nov 6, 2013 17:42:44 GMT 2
Tervetuloa Sagan hoitajaksi, Iina! 
|
|
|
Post by Eve on Nov 6, 2013 21:23:37 GMT 2
Heippa! Päätin uskaltautua hakemaan hoitajaksi kun olen jo pidemmän aikaa etsinyt hoitohevosta/-ponia ja Mallaspuro jotenkin sai minut ”iskettyä”  Hoitajaksi hakisin syötävän suloiselle Haldens Melvinille, jota saisin pajailla ja helliä oikein olan takaa :> Melvinistä kiinnostuin ruunan mukavan luonteen takia sekä ponin monitoimisuuden takia. Haussa onkin ollut erityisesti ruuna. Hahmoni on 16 vuotias lukiolainen Eveliina, tallilaisten kesken tietysti Eve. Eve omistaa vyötäisille asti yltävät punaiset laineilevat hiukset ja tumman siniset silmät. Luonteeltaan Eve on pieni, mutta pippurinen, pituutta hänellä on vain 158 senttiä ja tulisuutta sekä temperamenttia löytyy! Eve on todella iloinen ja nauravainen mutta todella itsepäinen, eikä koskaan meinaa antaa periksi. Ratsastanut hän on ykkösluokalta lähtien noin 9 vuotta. Eve rakastaa ylikaiken kesää ja esteratsastusta. Eve harrastaa myös pesäpalloa. Tarinoissani tultaisiin lukemaan paljon teinien poikajuttuja ihanilla hevosilla höystettynä. Kirjoittelisin aina inspiraation tullen ja pyrkisin pitämään tarinoissani sen punaisenlangan koko ajan. 
|
|
|
Post by Lynn on Nov 8, 2013 20:45:59 GMT 2
Heips, Eve! Hurmuri-Melvin saa susta varmasti hyvän hoitajan itselleen. Tervetuloa iloiseen porukkaan. 
|
|
Jade
Ahkera osallistuja

|
Post by Jade on Nov 10, 2013 0:21:06 GMT 2
Ihanaa, Mallaspuro on taas avannut ovensa! Tänne olikin jo hieman ikävä takaisin pitkän tauon jälkeen, mutta vielä ollaan menossa mukana. Kuka olen?Sama vanha Jade täällä olisi edelleen on hoitsua vailla! Tällä hetkellä ikää on siis reilut 16-vuotta ja pituutta vain se 155cm. Hiukset ovat pitkälti yli kainaloiden ulottuvat ja mustat, sivuotsiksella varustetut. Siniset silmät ja muutamat pisamat kasvoilla tekevät minusta hieman nuoremman näköisen kuin mitä oikeasti onlen Pukeutumistyylini on melko normaali, lämpimillä keleillä päällä on toppi/t-paita ja kylmemmillä säillä huppari/takki. Jalassa kesäisin/keväisin yleensä shortsit tai farkut ja talvisin/syksyisin lökärit. Ratsastaessa mustat saappaat, kypärä ja viininpunaiset ratsastushousut. Ehdottomia lempivärejäni ovat violetti, viininpunainen, mintunvihreä ja musta. Luonteeltani olen melko räiskyvä persoona ja tunteet vaihtelevatkin aivan muutamassa sekuntissa. Minusta saa hyvän kaverin, jos vain ymmärtää tyhmiä ideoitani ja pystyy kuuntelemaan huonoilla hetkillä. Yleensä olen kuitenkin iloisella tuulella ja tykkään auttaa tallitöissä. Hevosten parissa olen pyörinyt jo yhdeksän vuoden ajan ja jos jonkinmoista nelijalkaista on matkan varrelle mahtunut. Tasoltani olen noin HelppoA ja esteitä on tultu hypittyä ratana sinne metrikymppiin asti. Miksi juuri Musti?Selatessani hevossivuja, huomasin monta uutta tulokasta tallissa. Pitkän harkinnan jälkeen päädyin kuitenkin Mustiin. Tuo upea ja valtava tamma herätti minussa suuria inspiraation purkauksia. Ei hoitohevonen liian helppokaan saisi olla, joten tässä sitä haastetta vasta riittäisi kerrakseen! Miksi Mallaspuro?Olen hoitanut Mallaspurossa aiemminkin ja nyt tuntuu siltä että takaisin olisi ihan huippua päästä. Tallin uudistus innosti taas hakemaan hoitajaksi ja muutenkin minulla olisi nyt hyvin aikaa uudelle hoitohevoselle. Muuta?Näyttöä löytyy aikasemmista hoitotarinoista, tuntien pitämisistä yms.  // Sori hieman tönkkö hakemus, tähän aikaan yöstä kirjoitettuna ei varmastikkaan ole ihan parasta laatuaan.. 
|
|
|
Post by Lynn on Nov 10, 2013 12:38:48 GMT 2
Voi Jade, tervetuloa takaisin! Musti- tamma on iloinen päästessään aiheuttamaan sulle päänvaivaa. 
|
|
|
Post by Kirsti on Nov 10, 2013 13:03:28 GMT 2
Tiedätte varmasti sen tunteen, kun rakastuu ensi silmäyksellä? Se tunne on niin kihelmöivä ja jännittävä, että sen muistaa iankaikkisesti. Rakastuin Geromeen ja sen valtaisaan jouhisatoon. Salaa kävinkin halaamassa sitä ja upotin kasvoni sen tuuheaan harjakseen.
Olen 14-vuotias yläastelainen Vänrikinmäen piskuisessa koulussa. Koulussa on ihan kivaa, mutta mieluummin olisi aina tallilla! Pusuttelisin ja silittäisin hevosia, antaisin haleja omalle hoitsulleni. Vaan onhan sen eteen tehtävä jotain, että tulevaisuus on taattu työmarkkinoilla ja jatko-opiskeluja ajatellen. Minua on myös kuvailtu rauhalliseksi ja hiljaiseksi, mutta tutustuessa kyllä löytyy aina juttua; luottamuksen voittamisessa vaan aina menee tovin aikaa.
Pienestä pitäen vaarini on kutsunut minua silkkisaaraksi. Rakastan kimalletta, sparklea, timantteja... Ja ihania korkokenkiä! Samoiten myös kutsuttu eloveenatytöksi. Vaalea, luonnonkihara tukka ja siniset silmät. Mutta kun olen niin lyhyt. 150 cm ja risat. Kaipa olen ihan normaali suomalainen nainen - tai oikeammin tyttö.
Rakastan omaa aikaa, luonnonhelmassa samoilua sekä hevosia. Pidän hurjasti kirjoittamisesta sekä hyvästä ruuasta, samoin olen perhekeskeinen. Hevoskokemustakin löytyy, mutta oikeastaan vain ratsastuskoululta. Olen käynyt 7-vuotiaasta asti tunneilla eri kokoisilla ja näköisillä kaviokkailla sekä olen mielestäni ihan hyvä ratsastaja. Noin suunnilleen Helppo C-tasoinen kouluratsastuksessa ja esteillä olen ylittänyt hevosen kanssa 70 cm ratana. Oppia ikä kaikki!
|
|
|
Post by Oonaa on Nov 10, 2013 13:26:23 GMT 2
Pilkku poni vailla hoitajaa? Indi pikku pilkkuponia siis haluaisin hoitaa. Niin suloinen ja ihana pikiu poni, kun on.
Olen vasta 14-vuotias "poniratsastaja" kun pituutta vain vaivaiset 151cm. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita pitää olla aina. Ratsastusta on tullut jo 10-vuotta harrasteltu ja kisoja, oma poni ja monta muuta on tullut puuhattua. Kokemusta siis löytyy. Minut tunnistaa mustista pitkistä hiuksista ja hopeisesta huulikorusta. Lisäksi jaloissa on aina mustat ratsastushousut ja tummansininen horzen toppaliivi. Käytän erittäin harvoin turvaliiviä ja sitäkin yleensä vain maastossa ja isoilla esteillä.
Hoitokokemusta on vuosien varrella kariutunut melko paljon ja jotain näyttöbä saataisin löytää jos alkaisin kaivella :)
Terveisin Oona
|
|
|
Post by Satu on Nov 12, 2013 17:29:14 GMT 2
Moikka! Mallaspuroa olen katsellut vierestä jo jonkin aikaa, mutta nyt kun tilaisuus on niin pakko tulla pyytelemään omaa Mallaspurolaista hoitohevoseksi. Pakko myöntää, että mietin ensin Mulin, Väiskin ja Artun välillä, mutta lopputuloksena on se, että päädyin tähän iki-ihanaan Väiskiin. Kuka mää oon...?!Olen nimeltäni tosiaan Satu, ja olen 21 vuotta vanha. Minulla on tummanruskeat, melkein mustat, pitkät ja hieman kiharat hiukset ja suklaanruskeat ja suuret silmät. Varustuksena useinkin farkut, mutta jos ollaan lähdössä ratsaille niin tottakai ratsastushousut. Vaatteet vaihtelevat muutenkin sään ja lämpötilojen mukaisesti. Muuten ruuminrakenteeltani olen laiha, ja kovin lyhyt. Ratsastanut olen koko ikäni ja intohimoni on todellakin hevoset ja ponit, (varsinkin pienikokoiset vauhtihirmut) ja kaikki niihin liittyvä. Luonteeltani rauhallinen, mutta kuitenkin osittain hullu ja hurjapäinen. Omistan paljon kokemusta hevosista niin IRL- kuin myös URL-puolella. Äitini oli myös hevosihminen, joten meillä oli nuorena talli omassa pihassa. Siellä kävin ratsastamassa joka päivä erilaisilla hevosilla, joten olen kokenut niin painajaismaisia "hirviöratsuja" kuin myös ajatuksen voimalla kulkevia "unelmahevosia" ! Miksi juuri Väiski...?!Väiskin valitsinsen vuoksi, että kyseinen poni vaan jotenkin vaikutti juuri minun näköiseltäni. Väiski on myös hieman hurjapäinen ja innokas, kuten itsekkin. Todellisuudessa olen -01 syntynyt, oman sporttisuokin omistava tyttö.  Jotakin pientä näytönpätkää tarinoistani: "Torstai - ihanan raikas päivä pikku estehyppelyille! Raahasin taas, tuttuun tapaan, Mölliä perässäni kohti maneesia. Mölli yritti esittää jotenkin väsynyttä, mutta olin varustautunut juoksutusnarun kera tämänpäiväiseen ilotulitukseen, olin nimittäin varma että tänään mennään ja lujaa! Onhan tammallamme ollut koko kesän ja alkusyksynkin mittainen loma... Hups. Kiskaisin punaisen oven auki. Se avautui raskaasti. Molli tuijotti sitä ihmeissään. -Et oo tosissas! Esität niin kuin et olisi täällä koskaan käynytkään! Olet tainnut saada pitkäaikaisen auringonpistoksen, tai sitten ötökät ova myrkyttäneet sinut ? naurahdin jopa hieman tuima ilme kasvoillani. Kun oltiin päästy sisään asti, käänsin tamman taas ympäri ja revin oven takaisin paikoilleen.
-Huhhuh, viimeinen puomi paikoillaan, huokaisin ja taputin samalla Mollin ruskeaa kaulaa. -Siinä taisikin olla sitten kaikki. Oletko sä valmis, "uljas ratsuni"? älähdin tyhmänrohkealla äänensävyllä. Epäilin vahvasti omaa kyydissä pysymistä, jonka takia olin pukenut päälleni mustan turvaliivin. Tästä syystä selkään kapuaminen oli vähän vaivalloista, jos nyt näin voisi sanoa. Kun olin kuitenkin päässyt selkään, kannustin Mollin reippaaseen käyntiin ja otin heti ohjat lyhyiksi käteen. Tamma olikin saanut ihan kiitettävän pitkät alkukäynnit minun säätäessä esteiden kanssa. Aloitin kuitenkin pohkeenväistölllä käynnissä. Mollin liikkeestä huomasi, ettei tamma ollut niinkään innostunut.
Lähestyimme pientä, ehkä viidenkymmenen sentin ristikkoa ravissa. Mölli nosti päätänsä nähdäkseen esteen. Olin itse jo kevyessä istunnassa. Tamma ravasi kovin lähelle, vaikka yritin viedä Mollia oikealle paikalle... Taisin kuitenkin epäonnistua ja Molli hyppäsi kun oli pakko. Nauroin selässä Suomipolleni omituista hyppytyyliä. -Huomaa kyllä juu, että on jäänyt liikutus hieman vähemmälle, tai jotain, sanoin hiljaa. Nostin päädystä laukan, ja käänsin Möllin koko rata leikkaa-uralle, jossa odotti toinen, suurinpiirtein saman korkuinen pystyeste. Mölli kiihdytti vauhtiaan. Kannustin tammaa pienellä suun maiskuttamisella. Tällä kertaa Mölli hyppäsi hyvästä kohdasta ja meni yli varmalla hypyllä. -Hyvä! huudahdin heti, kun tamma laski ensimmäiset jalkansa maan kamaralle."
|
|
|
Post by Lynn on Nov 13, 2013 18:21:36 GMT 2
Tervetuloa talliporukkaan, Satu ja Oona! Alkuun pääsette rekisteröitymällä foorumille, ja seuraava homma onkin tehdä kaappi - ja sitten olette vapaat täyttelemään Väiskin ja Indin päiviksiä. 
|
|
|
Post by Kirsti on Nov 16, 2013 12:09:02 GMT 2
Minäkö en päässyt hoitajaksi? Hieman ylempänä oli hoitajahakemus sekä esittely. Olisin kumminkin toivonut, että olisit ilmoittanut ellei minua valittu... :\
|
|