|
Post by Kerttu on Jun 4, 2015 21:52:49 GMT 2
mulla kans tässä vielä viikko koulua ja sitten alkaakin työt. tosin siinä välissä on viikko sitä ihmeellistä lomailua  kyl on mahtavaa viikko vaa olla, ku tuntuu että niin stressaantunu kaikesta tästä tekemisestä koko ajan :/
|
|
|
Post by Wonder H. on Jun 7, 2015 22:14:42 GMT 2
Mulla jatkuu koulu vielä neljä viikkoa.  Meilläpäin ei lomia tunneta! No okei on mulla sit viiden viikon kesäloma.  Tosin jos vain jostain töitä saisin, tekisin senkin viisi viikkoa töitä. Mut työmarkkinat on kyllä niin surkeat tällä hetkellä että ilman suhteita on tosi hankalaa tämmösen ammattikouluopiskelijan saada töitä mistään. :/ Mut rahaa tarttis jostain taikoa... Mitäs muiden kesän alkuun?  Itsellä ollu koulun lisäks iha hurjan paljon kaikkea tässä mitä oon jännittäny ja stressannu. Vähän offtopiccina mainittakoon ihan IRL poikaystävän sukulaisjuhlat joissa tapasin yli puolet suvusta ensimmäistä kertaa. D: Ei oo muuten koskaan jännittäny niin paljon!  Noh mutta taisi ne kaikki musta ihan tykätä. Vaikka enpä mä mitään paljolti puhunut.  Siemailin vain muka sivistyneesti viiniä ja hymyilin nätisti.  Samanlaisia kauhunhetkiä kenelläkään?
|
|
|
Post by pinjak on Jun 8, 2015 11:06:42 GMT 2
Ääh, mä oon pitäny välivuotta ja täytyy myöntää, että ärsyttää kun sitten kesä alkaa ja ihmiset pääsee lomille niin ei ookkaa lämmintä. Ja juup myös minun olisi jostain saatava töitä, mutta niinkuin jo mainittiin ei paikkoja paljon ole tarjolla. Meille tuli talliin viime viikolla 5-vuotias Torinhevosruuna ja kyllä on herra pistänyt mun hermot oikein koetukselle. On todella mukava ja sympaattinen kaveri niin kauan kun ei ole varusteita päällä tai olla suorittamassa mitään hoitotoimen piteitä. Se viipottaa karsinassa kun viimestä päivää eikä pysy niinku minuuttiakaan paikoillaan ei edes, vaikka pitäisi riimusta/rimunnarusta pojusta kiinni. Ei sitä uskalla kiinnikkään laittaa kun ei tiedä mimmosen metelin se pistää pystyyn, mutta kai sitäkin on nyt alettava koittaa kun herra on ihan mahdoton. Se on vähän arvaamaton ja ei siitä tiedä koska se on tulossa päälle tai lähtemässä karsinasta.  Lauantainakin se meilkein puraisi multa ranteen pois kun pelästyi, että saattaisin jopa harjata hänet. Muutoin se kyllä on ratsastaessa tosi kiva (mitä nyt vähän arastaa uusia juttuja) ja tulee toimeen kaikkien heppojen kanssa, mutta hoitotoimenpiteet, varustaminen ja selkäännousu on kyllä yhtä katastrofia sen kanssa.
|
|
|
Post by Lynn on Jun 8, 2015 11:26:09 GMT 2
Ah, sukujuhlat. Onneksi suurin osa suvuista osoittautuu oletettavasti ihan normaaleiksi ja mukaviksi, eikä uusia tulokkaita kuulemani mukaan kovin usein ole syöty elävältä. Itsekin jopa selvisin aikanani hengissä moisesta tilaisuudesta.  Palailen ahkerammin foorumille, kun palaan ensi viikon maanantaina reissusta. 
|
|
Elsa
Talliporukan jäsen

Kuva©Linnea
|
Post by Elsa on Jun 29, 2015 17:11:34 GMT 2
Heipsan taas kaikille! Nyt on reissusta palailtu ja tällä viikolla teen rästit loppuun, mutta samalla olisi tarkoitus järjestellä teille tallilaisille jotain kivaa. Nyt saa tapahtuma ideoita heitellä ihan vapaasti  Mitäs muiden kesään kuuluu?
|
|
|
Post by Lynn on Jul 2, 2015 8:18:48 GMT 2
Mun kesään kuuluu tällä hetkellä melkein enemmän töitä kun ehtisin tehdä. Parin-kolmen viikon sisällä pitäisi helpottaa, kun muitakin työntekijöitä vapautuu tekemään enempi tunteja. Rästejä pitäisi tehdä, mutta kotiin tullessa on niin ylikierroksilla, ettei järjellinen ajattelu tunnu onnistuvan... Ainakin uittoreissun voisi halukkaiden kanssa järkkäillä, ja myös maastoesteille voi mennä! Meillähän on ihan huiput maastarit, niitä kannattaa hyödyntää. Ai niin. Pari uutta heppaa on muuttamassa talliin, kunhan saan toisenkin sivut valmiiksi. Kivoja otuksia, niistä lisää heti kun ehdin! 
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on Jul 2, 2015 20:46:43 GMT 2
Höh, ei kesällä pitäisi olla noin paljon töitä :/ (ei siinä, silloin sitä juuri monesti tuppaa olemaan) Jes! Mä en edes muistanut uittomahdollisuutta, mutta ehdottomasti Malpulaisten pitää päästä hevosia uittamaan ja vieläpä testailemaan maastoesteitä. Ja uusille hevosillekin tosiaan tervetuloa sitten kun saapunevat. Voi kun itsellekin tekisi mieli hankkia jokin uusi puoliverinen, mutta jospa Karisma ja Mango riittävät vielä hetkeksi 
|
|
Elsa
Talliporukan jäsen

Kuva©Linnea
|
Post by Elsa on Jul 19, 2015 12:27:37 GMT 2
Huhhuh kun kesä on mennyt nopeasti. On ollut niin paljon tekemistä, etten edes tajunnut, että kohta on jo elokuu  No, vielä ehti kesäistä tapahtumaa järjestellä. Kaikki osallistumaan juuri julkaistuun ulkoilupäivään!
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on Jul 23, 2015 10:22:07 GMT 2
Ää, mä oon ollut kunnon laiskamato, pitäisi ryhdistäytyä ennen kun loma loppuu ja kiireet palaa. Mulla on pöytälaatikossa pari viimeisteltävää kuvaa Jerestä. En tiedä miksi, mutta kun koitan piirtää Jereä, se näyttää ihan joltain jalolta ponilta:D Voi luoja aika on mennyt kesällä nopeeta, lähen kohta loppulomaksi mökille ja voin sitten piirrellä ja kirjoitella siellä antaumuksella:)
|
|
|
Post by Lynn on Jul 27, 2015 9:49:17 GMT 2
Mulla olisi kesken vaikka ja mitä kuvia Mallaspuron hepoille ja hoitajillekin! Toivottavasti ehdin nyt tällä viikolla tehdä niitä loppuun. Nyt pitäisi olla viikon verran lomaa. 
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on Jul 28, 2015 23:09:23 GMT 2
Varmaan ihana kun on lomaa. Varmaan olisi vielä ihanampaa tosin, jos ei olisi keskeneräisiä juttuja odottamassa ; )
Itse olen koko ajan tehnyt vaan töitä ja suunnitelmat muuttuivat tässä eilen vähäsen. Melkein syyskuuhun asti joudun tekemään rankempaa töitä, niin en ihan vielä pysty aktiivistumaan, mutta syksyllä sitten pitää ehdottomasti tehdä kaikkea täälläkin kun kesällä ei kunnolla ehtinyt.
Onkos muilla millaisia suunnitelmia elokuulle?
|
|
|
Post by Lynn on Jul 30, 2015 21:31:38 GMT 2
Hihii. On aina yhtä piristävää juonia ja suunnitella Mallaspuron tulevia juttuja... Kuvat eivät juuri ole edenneet, mutta muita juttuja on vireillä! Kunhan saan tehtyä tänään luomastani "lisäsivustosta" vähän nätimmän näköisen, julkaisen linkin täälläkin, niin muutkin pääsevät näkemään uusia juttuja ja hyödyntämään niitä.  Lomani olen käyttänyt, tietysti, kirjastossa istumiseen. Pari kesäopintojen tenttiä lähestyy ja nyt kun en ole töissä, on hyvin aikaa lukea niihin - kuinkas muuten. Ettei vaan liian lomalaiseksi tule heittäydyttyä... Lisäksi on kyllä tullut lenkkeiltyä ahkerasti. Toissapäivänä tein suureksi ylpeydeksekseni yli 11km lenkin! Ihan koko matkaa en kyllä juossut, mutta reipasta tahtia silti. Tänä kesänä olen päässyt uudestaan hurahtamaan lenkkeilyyn, kun ponin talloma selkä on ollut hyvässä kuosissa ja on ollut uusia maisemia, mitä tutkia. Mitä muille kuuluu?
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on Jul 30, 2015 21:36:08 GMT 2
Ponin talloma selkä, oho. Mites sulle nyt niin on käynyt  ?
|
|
|
Post by Lynn on Jul 30, 2015 21:44:12 GMT 2
Osaan omakohtaisesti sanoa, että jos teidän on ihan pakko pudota hevosen selästä, älkää lentäkö suoraan sen eteen mahalleen. Itse tein niin, ja ponihan jatkoi matkaa. Suora reitti johti tietysti selän ylitse. Kiitän onneani, että poni ei ollut yhtään isompi kuin oli - alle metrin korkuinen shettis on kuitenkin kivempi vaihtoehto tohon touhuun kuin mikään isompi kaveri. Toisaalta tuskin olisin alun alkaen pudonnutkaan kyydistä, jos kyseessä ei olisi ollut shetlanninponi, jolla ei ole kaulaa jolle heilahtaa ja josta sitten pungeta itsensä takaisin satulaan.  Senkin kerran pääsi se mokoma yllättämään! Pienikokoisena ratsastin sillä usein, enkä edelleenkään ole pudonnut muiden hevosten selästä edes yhteensä niin monesti kuin sen piskuisen poninlurjuksen. Yhdelläkin tunnilla se viskaisi ensin mut kahteen kertaan kenttään ja sitten ratsastuksenopettajan myös kahdesti - ja oli oikein tyytyväisen näköinen kipitellessään itsekseen menemään pitkin poikin kenttää.
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on Jul 30, 2015 21:59:47 GMT 2
Outs! Shetlanninponit osaa olla aika lurjuksia. Kävikö sulle selkään sitten mitä, että onko se vain kipuillut, vai onko lääkäri diagnosoinut siihen jotain erikoisempaa?  Itsellä ei onneksi koskaan ole kaviokas astunut päälle, mutta kerran sain kyllä vakuutella valmentajalle moneen kertaan, ettei niin käynyt. Tipahdin nimittäin kerran esteeltä alas ennen hevosta ja jäin vähän jalkoihin. Todella hyvän tuurin näköjään kuitenkin omistin kun kaviot eivät edes hipaisseet minua.
|
|