Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 23, 2015 18:43:39 GMT 2
Mallaspuroon olisi aivan ihana saada pirteitä kesäkuvia! Mäkin yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja piirrellä äskeiseen tarinaani jotain rentoa kuvaa jos sattuisi onnistumaan. Jos ei onnistu niin sitten pitää vaan ahkerasti kirjoitella kaikkea  Zetaa koskevat sarjakuvat olivat aivan huippuja! Jo odotan, että saat jatkettua niitä : D
|
|
|
Post by Lynn on May 23, 2015 18:57:46 GMT 2
Piirtäminen lähtee usein sujumaan vaan toiston kautta. Tai pitkän tauon jälkeen vahingossa, kun ei yritä liikoja.  Joo, kaikkea sitä keksii - sain päähäni, että olisi ihan huippua osata tehdä hienoja sarjiksia. Zeta syntyikin ihan varta vasten sarjakuvahevoseksi, jonka kasvua ja kehitystä aikuiseksi kouluhevoseksi ja sittemmin arvokkaaksi, harmaantuneeksi vanhukseksi seurataan sarjismuodossa. Sehän on järjettömän pitkä projekti, mutta ehkäpä tuossakin kehittyy nopeammaksi, kun vaan tarpeeksi ahkerasti harjoittelee. 
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 23, 2015 21:01:08 GMT 2
Ojdå, olispa mullakin piirtopöytä<3 En kyllä oikeen osaa tai tykkää piirtää. Mä oon kesäkuun töissä ja käydään yks viikonloppu orkesterin kanssa heittämässä keikkaa Virossa, pitää varmaan vielä vääntää jotain harkkoja ennen sitä. Ja olis kiva saada jotain soolokeikkaa lomallakin. Sitten mulla on klarinetille nivaska biisejä, joita pitäis kattoo syksyks. Töissä oleminen ja harjoittelu on kivaa ja joskus jopa rentouttavaa (kirjastotyö<3), ootan vaan että koulu loppuu. Mulla on maanantaina A-ruotsin prelit DDD: //Piirrän Paintilla ja hiirellä, kuvat on tätä luokkaa (kuvassa Valma ja Dunja). Hiirellä on kömpelö piirtää, varsinkin kun meidän isolla koneella ne viivat menee välillä ihan minne sattuu. Läppärillä ei piirtäminen mitenkään onnistu.
|
|
|
Post by Lynn on May 24, 2015 16:45:21 GMT 2
Hiirellä piirtäminen onkin hurjan hankalaa enkä ikinä saisi sillä aikaiseksi noin suloista jälkeä, Valma! Itse jätin koneella piirtämisen kokonaan odottelemaan ns. parempia aikoja. Nyt toivon, että varaamani pöytä on toimiva ja saan sen jo huomenna kotiin.  Voi, kuulostaako tyhmältä, jos sanon, että mulla on hirveä ikävä ruotsintunteja. Mahtava, ihana kieli ja olipa vielä mukava opettajakin. Tekisin vaikka prelinkin mielelläni, vaikka varmaan harjoituksenpuute on ruostuttanut osaamista sen verran, etten ihan parhaimpaani yltäisi. 
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 24, 2015 18:01:11 GMT 2
Ruotsi on ihana kieli. Mun piti ensinksi kirjoittaa se äidinkieleksi, mutta sit kelasin että Suomessa suomesta on enemmän hyötyä enkä usko että muutan enää ainakaan pysyvästi synnyinmaahani. Prelit ja pitkän ruotsin yo-kokeet on mulle yksi iso vitsi, muut panikoi ja mä nauran räkäsesti:DDDDDDD Ja kiitosta:) Hiirellä piirtäminen on aika sähellystä, ja siinä menee aina tuplasti kauemmin kuin käsin piirtämisessä. En kyllä usko että piirtäisin ton paremmin piirtopöydällä, vaikka mistä sen tietää, kun ei oo koskaan kokeillu.
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 25, 2015 9:30:33 GMT 2
Ruotsi on aivan ihana kieli. Ei siinä mitään kun itse myös toiselta äidinkieleltäni ruotsinkielinen (suomenruotsi), mutta puhuminen ei ole enää vain kovin sujuvaa kun muutin sellaiseen perähipiään, jossa kukaan ei ruotsia puhu. Taukoa ihan vähän tullut, harmittaa ihan vähän...
Foorumi on alkanut itselläni ihanasti temppuilemaan kun se muuttelee salasanani viimeisiä kohtia. Luulin eka, että mulla on huono muisti, mutta nyt ei selvästikään ollut siitä kyse. Eilen toimi paria kohtaa vähemmällä, nyt äsken toimi ihan normi salasana. : D Ärsyttävää kun joutuu sitten monesti kirjoittelemaan
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 25, 2015 16:40:55 GMT 2
Awww, Muumin-svenskaa:DDD Isä puhuu riksvenskaa, joten niin sitten minäkin. Oon kyllä jo pitkän aikaa puhunut sille suomea, kun se osaa sitä ookoohyvin. Mun mielestä suomenruotsia on vaikeempi ymmärtää, käydään joskus ruotsinkielisillä tutuilla pääkaupunkiseuduilla ja länsirannikolla, ja ne puhuu tyyliin suomea ja ruotsia sekaisin. Yksi halus esitellä koiriaan ja kysyi ihan oikeasti "ska vi titta på hauvorna?" X'D Viimeks puhuin ihan kunnolla ruotsia kun käytiin jouluna iskänpuolen mummolassa Dalarnassa:'( Piirsin Jerestä kuvan ja siitä tuli ihan ruma DX Näyttää ennemmin arabilta kun friisiläiseltä, tai sitten joltain pieneltä ponilta... Oon piirtäny Dunjaa liian kauan.
|
|
|
Post by Lynn on May 25, 2015 20:13:10 GMT 2
Mä olen vähän samaa mieltä, suomenruotsi voi olla tosi hankalaa kun pitää sopeutua välillä niin kamalan nopeasti kielenvaihteluun! Myös ihan leveimmät "ruotsinruotsin" dialektit vaatii vähän keskittymistä kuunneltaessa, mutta kumpaankin ääripäähän kyllä tottuu. Itse en oo aikoihin myöskään puhunut kieltä, ei ole ollut tarvetta. Viime kesänä kyllä töissä tarvittiin ahkerasti, sen jälkeen taito on vaan lojunut käyttämättömänä.  Voi ihmetystä! Mulla on uusi piirtopöytä ja testailen sitä parhaillaan. Se on vähän haastava, koska on herkempi ja ns. nopeampi ku mun vanha, jonka kanssa totuin vähän "kovempiin otteisiin". Nyt pitää opetella uusi tuntuma. En ihan hetkeen usko, että Mallaspuroon vielä tulee uusia kuvia, kun tämä on vielä näin kovin huteraa ja alkuvaiheissaan, mutta harjoittelen muiden tallien hoitoheppojeni hoitomerkintäkuvien, joihin suhtaudun vähän rennommin, avulla. Kun sujuu, Mallaspuro hukkuu vielä kuvatulvaan. 
|
|
|
Post by Lynn on May 29, 2015 19:30:12 GMT 2
Huh, nyt on ahkeroitu PKK-näyttelyiden tuloksia ja yhtä rakenneluokkaa ja BIS-kehiä vaille valmista on! Kunhan saan nämä pulkkaan, on taas mahdollisuus keskittyä muuhun.  Tämä päivä onkin yksärihaun vika päivä! Huomenna sitten tiedetään, millaisia ihania heppoja meille muuttaa.
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 31, 2015 17:48:45 GMT 2
Jaiii, lisää porukkaa! Ihanaa, toivottavasti saadaan lisää eloa tänne n__n Mun on pitänyt kirjoittaa tänään ja eilen mutta nyt en oo kerinny kumpanakaan päivänä. Hööh...
|
|
|
Post by Lynn on Jun 3, 2015 12:49:35 GMT 2
Kiirettä pitää, mutta enää loppurutistus jäljellä näiden kurssien suhteen. Koitan päivitellä tallin sivut ajantasalle perjantaina kun pääsen omalle koneelle. 
|
|
|
Post by Lynn on Jun 4, 2015 15:03:31 GMT 2
Ensi viikolla juhlitaankin laitumellelaskua ja kesää! Arvontakilpailuun on osallistumisaikaa vielä 10.6. asti, arvon sen tulokset tapahtumaa seuraavana päivänä. Tapahtuma on oiva tapa tutustua muihin tallilaisiin ja nauttia kesäpäivästä - toivotaan, että säätkin suosivat mukavaa juhlapäivää! Yksityisten omistajat voivat päättää, joko teidän hevoset päästetään muun lauman mukana laiduntamaan. Mallaspuron hepat viettävät ratsastustuntivapaata seuraavan kuukauden ajan ja sinä aikana hoitajat saavat pitää niitä kuin omiaan. Tarkoitus on kesällä järjestää myös maastoretkiä tallin omalle porukalle, mikäli näihin on kiinnostuneita lähtijöitä. 
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on Jun 4, 2015 15:24:54 GMT 2
Menin heti ilmoittautumaan:) Tuli selväks että kirjastotyö on rankempaa kun arvelin D_: Oon siellä pitempään kuin olisin koulussa ja pitää seistä aika paljon, mutta siellä on sentään hiljasta ja rauhallista. Ens viikonlopun aikataulut on aika kamalat, torstaina suoraan töistä Helsingin satamaan, yölaivalla orkesterin kaa Viroon ja tehdään muutama keikka, ja laiva saapuu Suomeen taas 00.30 maanantaita edeltävänä yönä. Sit pitäs vielä ajella kotiin Hesasta, ja aamulla alkaa tiskivuoro kahvilassa kaheksalta. Auts D:
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on Jun 4, 2015 17:18:31 GMT 2
Hejdå! Huhhuh, että kesä on alkanut rankasti. Töitä riittää, mutta aikaa ei. Lomakelitkin puuttuvat tyystin! Hirveästi tekisi mieli Mallaspuroillakin välissä kun ihania kesäideoita olisi, mutta puhelimella pläräily rajoittaa tätä heti. Nooh, jospa jotain saisin ainakin aikaiseksi  Valma, eipähän ole liikaa luppoaikaa 
|
|
|
Post by Lynn on Jun 4, 2015 18:37:33 GMT 2
Sen päivän kun näkiskin, että olisi oikeasti liikaa luppoaikaa! Välillä on yksittäisiä päiviä, kun ei oikein tiedä, mitä tekis, mutta enimmäkseen tämä kesä vaikuttaa taas siltä, että oon joko opiskelujutuissa kiinni, töissä tai reissussa. Oon kyllä iloinen, että työpaikka järjestyi vielä vähän yllättäen ja pääsen tekemään tuttua hommaa uusiin puitteisiin, mutta melkein jo kuvittelin, että tänä vuonna mulla on sellainen kummallinen asia kuin loma. No ei ole. Tänäkään vuonna. No, ehtiipä sitä myöhemmässä elämässä sitten lomailla, kai.  "Kiva" kuulla, että muillakin pitää kiirettä. Ollaan sitten vaikka vertaistukena toisillemme. 
|
|