Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 20, 2015 14:32:44 GMT 2
No joo, silloin ei pidäkään jos hahmo inspiroi  Ehana, kun tekis mieli kirjoitella aivan kaikkea tänne Mallaspuroon, mutta en oikein osaa valita aiheita. Toisaalta hyvä näin päin : D
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 20, 2015 14:39:02 GMT 2
Jep. Mulla on ollut inspiraatio hukassa varmaan puoli vuotta, kun musiikki ja koulu vie niin älyttömästi aikaa ja voimia... NYT sain ton tarinan valmiiksi, vihdoinkin! 
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 20, 2015 14:50:57 GMT 2
Jeps, arkielämä osaa välillä viedä sitä aikaa ihan hurjasti pois. Mulla on onneksi varsin leppoisaa nyt kun opiskeluiden saralla on rentoa ja kaverin hevosen hoitaminen pari kertaa viikossa vain tuo lisää kaivattua inspiraatiota.Vähän vaan harmittaa, että olen ainakin alkukesän ilman konetta työharjoittelun takia, mutta saa nähdä jos sittenkin pääsisin välillä Mallaspuroonkin raapustelemaan. Suunnitelmat kun hieman muuttuivat  Soitatko sä siis jotain soitinta ihan vai?
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 20, 2015 20:34:32 GMT 2
Mulla alkaa varsinainen kesäloma vasta kesäkuun puolivälissä, koulu kyllä loppuu jo sitä ennen mutta koitetaan orkesterin kaa vääntää jotain harkkaa ennen Viron-reissua:DD Ja loma loppuu heti elokuun alussa, kun starttaa mun oman orkesteriprojektin harjoitukset.
Mä soitan päätoimisesti alttoviulua ja klarinettia, joita molempia soitan sekä porukalla että yksin. Lisäksi mä heitän joskus keikkaa matalaäänisillä nokkahuiluilla eli altolla, tenorilla ja bassolla, yleensä soolona mut joskus basistina nokkahuiluyhtyeessä. Eli duuniahan piisaa:) Kesäisin teen tästä yleensä ihan bisnestä, mutta lukukausilla on kaikki harkat, soittotunnit yms.
|
|
|
Post by Lynn on May 20, 2015 20:40:32 GMT 2
Itse ehdin olla pari viikkoa lomalla opinnoistani, mutta nyt on kesäopinnot alkaneet. Istun siis illat luennoilla. Koitan aamupäivisin olla täällä kärppänä vastailemassa mahdollisiin kysymyksiin ja edistämässä aktiviteettien sujumista.  Heinäkuussa on mahdollisesti sitten lomaa, ellen vielä taio jostakin työkuvioita... tämä on niin tätä, kun ei tiedä kuukautta pidemmälle omia aikataulujaan.  Huh, siinähän piisaa tekemistä musiikin parissa! Itse olen aina halunnut hallita useampia soittimia, ja olinkin aika innoissani, kun mun koulutukseeni kuului musiikin kurssi, jossa vähän pikakelattiin mm. kannelta, lyömäsoittimia ja monipuolisesti eri bändisoittimia. Tietysti nokkahuiluakin, mutta vain sillä tasolla, mitä ala-asteella pitää hallita...  Oma soittimeni on aina ollut piano, ja kouluaikana soitin rumpuja ja tykkäsin olla koulun kuorossa. Nyt on kaikki musahommat jääneet, kun ei ole missä ja millä soittaa, mutta ehkäpä pian saan taas edes pianon tänne. 
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 20, 2015 21:53:31 GMT 2
Oon aina haaveillut että saisin opiskella musiikkia enemmänkin, vaikka ihan ammatiksi. Nythän oon siis vielä lukiossa:D Soittohommat tuppaa olemaan semmosia, että ne sitten vähän jää, jos ei ole musiikkiopistoa aktivoimassa koko ajan.
Piano on kyllä tosi ihana soitin, ehkä kaikkein monipuolisin, ja ja yks vaikeimmista. Soitin sitä ite pikkutyttönä, mutta se tuntu niin vaikeelta että siirryin alttoviuluun vähän vanhempana.
|
|
|
Post by Lynn on May 21, 2015 13:32:38 GMT 2
Piano on ihan mahtava ja oon tosi tyytyväinen, että silloin ekaluokkalaisena sen aloitin ja jatkoin tunneilla käymistä niinkin monen vuoden ajan. Mikään huipputaituri en ole, mutta omaksi ilokseni voin soitella. Laulutunnit olisi huippujuttu, mutta saa nähdä, saanko koskaan aikaiseksi / uskallanko / ehdinkö.  Olen kyllä kaiken muunkin kuin musiikin parissa vähän sellainen "kaikkiruokainen", haluaisin osata ja oppia aina ihan kaiken kaikesta. Piirtämisen suhteen aina marisen, kun olen niin rajoittunut digitaalisten töiden tekemiseen enkä oikein osaa paperille mitään toteuttaa, mutta otanko ja opettelenko? No en. Turhaudun liian helposti, kun en heti osaa niin hyvin kuin haluaisin. Onko tämä muillekin tuttua? Tekniikat tulisi tutuiksi, jos niitä kokeilisi ja käyttäisi, mutta kun jälki ei ole saman tien juuri sellaista kuin haluaa, hanskat tippuu tiskiin. Ärsyttävää. Pitäisikin opetella tästä pois. Itsehän minä vaan oppimiseni tiellä seison.
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 21, 2015 15:49:12 GMT 2
Lynn, tuo on niin tuttua. Olisi ihan mahtavaa osata kaikkea ilman vuosien opettelua! Itse tykkään piirtää ainoastaan käsin, mutta heti kun näen kaverini töitä, joita hän piirtää tallilla, iskee aina epätoivo kun ei osaakaan yhtä hyvin kuin toinen. Tänä vuonna olenkin yrittänyt istuttaa päähäni ajatuksen, että ehkä toinen osaa jotain paremmin kuin minä, mutta minä voin osata jotain muuta taas paremmin kuin hän. : D
Lynski, Karsiman tarhakumppaneiksi on merkitty kaksi muuta hevosta, joita ei sivuilla näy, niin asustavatko nämä vielä Malpussa?
|
|
|
Post by Lynn on May 21, 2015 19:33:55 GMT 2
Karisman tarhakaverit on Danielin varsa Zeta ja mun Sheila. Zeta on jo vähän isompi kuin mitä kuva antaa olettaa, mutta koska piirtopöytä hajosi, en ole ehtinyt tehdä sen tuoreempia kuvia loppuun. Samasta syystä (ja koska aloittamani käsinpiirtämät valmistuvat niin hitaasti) Sheilalla ei vielä omaa kuvaa ole ollenkaan. Sheila muuttaa talliin, kunhan on vieroitusiässä, mutta siihen saakka Karitsa (sori, en malttanut vastustaa) ja Zeta saavat nauttia toistensa seurasta ihan kahdestaan. Ajattelin, että nuo nuoret tammat saavat kivaa seuraa toisistaan. Jos tarve vaatii, voidaan laittaa niille sinne joku vanhempi heppa pitämään yllä kuria ja järjestystä ja opettamaan ne hevosten tavoille.  Hyvä kun muistutit: linkitänkin Zetan ja vaikka kirjoitan sen vielä saapumisesta merkinnän huomisen aikana. 
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 21, 2015 20:00:38 GMT 2
Kiitoksia tiedoista! On ihastuttavan oloisia varsoja  Hahah, pikku-Karitsa. Pitääkin kirjoitella jotain näistä nuorikoista. Onko sulla Lynn missään valmiita käsinpiirrettyjä kuvia? Olisi ihan huippua nähdä sulta semmoisiakin
|
|
|
Post by Lynn on May 21, 2015 20:36:30 GMT 2
Jotakin vanhoja on, pitkään aikaan en ole valmiita ja tosissaan tehtyjä töitä saanut käsin aikaan. Akvarellipääkuva 2011Akvarellirakenne 2011Puuväripääkuva 2011Ja tämä (2012) ei ole hevoskuva, mutta haluaisin niitäkin tehdä valkoista (tai miksei värejäkin!) mustalle -tekniikalla. Olisi kivaa ja tulisi tunnelmallisia kuvia. Varmaankin uusin, ja sekin tässä vielä keskeneräinen, käsin tehty työ on mun eka pastelliharjoitus vuodelta 2013. Oli se ihan hauskaa, mutta vaatisi rutkasti lisää harjoitusta. Piirrän ihan liian vähän käsin.
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 21, 2015 20:58:47 GMT 2
Aivan ihania kuvia, niissä on semmoinen kivan pehmeä väritystyyli. Pitäis ehdottomasti ottaa itsekin kynä käteen ja piirrellä jotain. Meidän varsajengistä (tai kaksikkohan se vielä on), niin varmaan saisi ihan hauskoja kuvia jos vaan piirtäminen enää onnistuu. En edes muista milloin olen viimeksi mitään piirrellyt kun hoidan ahkerasti kaverin irl hevosta. Pääsee kaveri sitten url heppailemaan ja piirtelemään aina munkin puolesta : D
|
|
Valma
Talliporukan jäsen

|
Post by Valma on May 22, 2015 14:31:02 GMT 2
Aivan sikaihania kuvia! Mä en pahemmin piirtämisestä tiedä mitään:D
Tänään oli konsertti jossa säestettiin 700 kymmenvuotiasta. Ei ne kamalan hyvin laulanut, mutta ei haittaa, eihän senikäsiltä voi odottaakaan, meininki oli ainakin tosi kiva, ja Putte-possun nimipäivissä lapset pisti kunnolla överiksi. Ne nosti kädet ylös, jammaili ja suorastaan huusi: "Ja siellä kaikilla o-oli niin muukaavaa, oi jospa oisin saanut olla muukaanaa!" Toi jäi ikuisesti mun mieleen, kunnon biletunnelma<3 Hassuinta oli että konserttisali oli niin pieni, että 700 laulajaa valtas lähes kaiken katsomotilan ja yleisöä voitiin ottaa sisään vaan 100:DDDD
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on May 23, 2015 18:19:42 GMT 2
700? Oho, ei ollut näemmä ainakaan pulaa esiintyjistä : D Fiiliksen osaan kyllä kuvitella! Millaiset tunnelmat Mallaspurolaisilla on kun kesäkuuhun on enää hieman reilu viikko?  Itse ainakin odotan sitä kuin kuuta nousevaa, vaikka lomaa ei mullakaan näillä näkymin ole lainkaan. Kesäisiä säitä vaan saisi tulla kun täälläpäin on kamala tuuli ja välillä sataa myös ihan kivasti.
|
|
|
Post by Lynn on May 23, 2015 18:36:21 GMT 2
Valma, kuulostaa aika mittavalta lapsilaumalta! Ja tuon ikäisille esiintyminen on vielä niin tärkeää ja kivaa. On mahtanut olla huikea tunnelma! Mulle ei kesäkuu tuo mukanaan paljon mitään uutta, kun otin niitä kesäkursseja eli opiskelen ihan yhtä lailla kuin tähänkin asti. Mutta! Jos hyvin käy, mulla on ensi maanantaina taas toimiva piirtopöytä <3 On ollut hirrrrveä ikävä piirtämistä. Eikä edes puhuta keskeneräisten töiden määrästä... niitäpä sitten piirtelen päivät pääksytysten, mikäli en ole luennoilla. Kesäkuvia Mallaspuroon, ah. Toivottavasti kaikki käy parhain päin ja pääsen oikeasti piirrosten pariin taas. Kiitoksia rohkaisevista kommenteista, ehkä patistan itseni piirtämään välillä myös käsin, vaikka piirtopöydän saankin. 
|
|