|
Post by Lynn on Oct 31, 2013 20:13:02 GMT 2
Mallaspuroon majoitetaan kolme piirrettyä yksityishevosta. Voit hakea tallipaikkaa, jos: - Olet lukenut tämän topikin- Hevosellasi on siistit, valmiit sivut - Hevosella on vähintään yksi piirretty kuva - Olet valmis täyttämään hevosesi päiväkirjaa ahkerasti mutta rennolla otteella  Hakemuksesi huomioidaan, jos: - Olet linkittänyt hevosesi sivut - Kerrot hakemuksessasi jotakin itsestäsi sekä hevosestasi Ylläpito valitsee tallipaikan saajat (mielivaltaisesti...) sen perusteella, ketkä parhaiten voisivat sopia Mallaspuron meininkiin. 
|
|
Scarlett
Talliporukan jäsen

©JassuL.
|
Post by Scarlett on Nov 1, 2013 18:04:06 GMT 2
Hejdå! Tätä mä olin odottanutkin jo hirmuisen pitkään -Mallaspuron uudelleen avaamista entistä ehompana. Mä olen niin stalkkaillut milloinkas paikka avattaisiin ja viime syksystä asti olen uskollisesti odottanut ja voin sanoa etten turhaan odottanut. Paikka on oikeasti puhjennut kukkaan ja niin kuin mä ennen kuolasin sun Malpu kuville hötölässä niin nyt mä kuolaan tallin vuoksi. Hevoset, paikka -yksinkertaisesti kaikki, vaikka erityinen syy miksi olen aina pitänyt Mallaspurosta niin se huokuu eräänlaista tunnelmaa, joka vetää mua puoleensa niin kuin kinkku meidän koiraa. Silloin sille tulee lähes hullunkiilto silmiin ja se kierii matolla vaikka kuinka monta kertaa ympyrää saadakseen himoitsemansa asian. Vertaus ei nyt kuitenkaan tarkoittanut sitä että mä olisin hullu... Noh joskus ehkä, mutta hulluilla on AINA hauskempaa! Mä voisin hehkuttaa Malpua vaikka koko päivän, mutta ehkä on tärkeintä että kerron ketkä kaksi henkilöä saapuisivat mahdollisesti kirkastuttamaan (ja lähes vihastuttamaan.) Mallaspuron värikästä arkea entistä enemmän. Saanen esitellä ensin minut. Lyhyesti ja ytimekkäästi olen 19-vuotias syksyllä syntynyt brunette "Scarlett L." (vaikka liian usein saan kuulla huomautuksia että blondius sopisi mun luonteelle ja älykkyysosamäärälle paljon paremmin.), joka on harrastanut hevosia kolmevuotiaasta asti enemmän tai vähemmän. Karvamopedit ovat aina kuuluneet elämääni ja tulevat aina kuulumaan -myös näin virtuaalisesti. Olen luonteeltani liian, kyllä, liian yllytyshullu, ja positiivinen henkilö, joka varmasti hymyilee ja on tyytyväisen oloinen lähes aina. Pienet ärtymyksen tuntemukset joskus kyllä myönnettäköön kerääntyvät uhkaavasti, kuten tummat pilvet taivaalla, ja purkautuessaan voi tulla muutakin kuin enkelin suudelmia. Scarlett tunnetaan myös Sletti lempinimellään, jos vain sattuu tuntumaan että s-c-a-r-l-e-t-t on liian paha sana purtavaksi juuri sillä hetkellä. 19wee neitokainen on esteihminen henkeen ja vereen ja este kuin este ylittyy, kunhan vain hevonen pystyy ylittämään niitä korkeampia. Sletin tunnistaa monesti siitä että hän on erittäin taitava pysymään hevosen selässä ja ennakoimaan sen liikkeitä tilanteessa kuin tilanteessa. Hullunkurisia tilanteita voi tämän takia sattua. Usko pois vain! Sletti on erittäin taitava esteillä ja hänen tavoitteenaan olisikin päästä kokeilemaan onneaan uudestaan radoilla, koska alkuvuoden onnettomuuden jälkeen esteet ovat jännittäneet kuitenkin hieman enemmän... Scarletin uljas ratsu on nimeltään Mango Hulluus tai vain englanninkielinen versio siitä. Syynä se että suomennettuna sanat voivat olla... Hmm... Aika erikoislaatuisia. Mango se kuitenkin on, vaikka sitä Mängöksi tai Mädiksi kutsutaankin aina välillä. Onhan se ehta orhipoika, eikä mehevä oranssi mango. Mädi soveltuisi varmasti Mallaspuroon, vaikka nimi ja sukupuoli voi hieman erheyttää ajatuksia toiseen suuntaan. Se on yllättävän rauhallinen, vaikka kyllä sitä pilkettä silmäkulmasta löytyy. Onhan se hyvä että se ei ole aivan tylsimmästä päästä. Pientä jännitystä elämään niin hyvä se.Mädin kanssa osallistuttaisiin melkein kaikkiin kissanristiäisiin mitä olisi tarjolla ja samalla ehkä myös järjestämään niitä ristiäisiä. Hihih... Miksi sitten juuri meidät valittaisiin yhdeksi niistä kolmesta valitusta? Koska muuten mä Lynski uin sun uniin ja piinaan sua siellä. No ei vaieskaan. Mulla vaan riittäisi aitoa innostusta Malpua ja sen arkea kohtaan. Meistä tulisi oikeasti aktiivinen osa tallin elämää, koska mulla ei url maailmassa ole kymmeniä hevosia joita hoitaa, vaan tasan kaksi kaviokasta, joten aikaakin löytyy. Joka viikko en ehdi opiskelujen takia tarinoida, mutta usein kuitenkin. Ja mä olen odottanut tätä niin kauan ja nyt kun tämä päivä koitti niin en haluaisi jäädä pois tästä kaikesta. Haluan mukaan, jookosta joo. Hih..Me myös sovittaisiin Mallaspuron kirjavaan joukkoon omalla erityislaatuisella tavallamme. Malpun elämää seurattaisiin meidän silmin (juonellisin)tarinoin, kuvin(kerrankin syy piirtää) ja vaikka ties miten muuten. Pääasiana on että mulla riittää intoa sekä hevoseen ja Mallaspuroon. Me jäätäisiin taatusti piiiitkäksi aikaa, eikä hävittäisi heti kuin pieru Saharaan. Syksyisin terveisin Scarlett ja Komia Mangomiäs
|
|
|
Post by Tessa on Nov 1, 2013 21:41:41 GMT 2
Hei! Olen pitkään tässä jo etsinyt uudelle suomenhevostammalleni Hissunkille, Hissulle, tallipaikkaa nyt kolahti täydellä kympillä! Mallaspuro vaikuttaa juuri sellaiselta mukavan rempseältä paikalta missä tulisimme Hissun kanssa varmasti viihtymään. Aloitan vaikkapa kertomalla Hissusta, tästä nätistä piirtopäätammasta. Hissu on entinen ravuri, jonka kanssa ollaan vasta vastikään aloitettu ratsukoulutus ja kovalla innostuksella pusketaan joka päivä eteenpäin aina oppien jotain uutta ratsastuksen perustaidoista. Luonteeltaan Hissu on tammamaisen draamakuningas toisille hevosille ja saattaakin mennä tovi että kemiat tarhakaverin kanssa kohtaavat. Samaten uusiin ihmisiin Hissu saattaa suhtautua aluksi epäillen ja arkailla mutta luottamuksen kun tamman kanssa muodostaa niin siitä saa mitä parhaimman kaverin. Itse olen Tessa Rinne, 20-vuotias nuori naisenalku. Hevosia olen harrastanut 6-vuotiaasta saakka kun minut heitettiin suuren suomenhevosen selkään ja käskettiin pitää kiinni satulasta. Siitä lähtien hevoset ovat kuuluneet vahvasti elämääni ja ensimmäisen oman hevosen sain 7-vuotiaana syntymäpäivälahjaksi. Se oli vaalea arabitamma Hypnose, jonka kanssa yhteistä taivalta jatkui viime talveen saakka kunnes tamma jouduttiin valitettavasti lopettamaan kaaduttuaan jäisessä tarhassa. Ulkonäöltäni on 170cm pitkä sinisilmäinen nainen, joka omistaa pitkät vaaleat hiukset ja hyvän huumorintajun. Jotkut saattavat saada minusta helpostikin hieman koppavan ensivaikutelman kun kuljen paikassa kuin paikassa viimeisen päälle huolliteltuna päälläni merkkivaatteet mutta kun minuun tutustuu niin olen luonteeltani oikein avoin ja sosiaalinen ihminen. Harva minun kanssani ei tulisikaan toimeen, hyvin nopeasti minusta saakin oikean luottoystävän. Kovin mielellämme Mallaspuroon muuttaisimme ja toisimme varmasti tallinarkeen värikkyyttä persoonallisilla olemuksillamme ja aktiivisella olemassa olollamme ! Hissunki : faser.webs.com/hissu.htm
|
|
|
Post by Lynn on Dec 5, 2013 21:48:11 GMT 2
Terppatuloo, Hedelmä ja Hissu omistajineen! Vielä on yksi paikka vapaana, joten enpäs sulje hakua ihan vielä. 
|
|
|
Post by Mila11936 on Dec 21, 2013 21:33:23 GMT 2
Heipsan! Friisiläistammalleni Linkalle on ollut hiljaisessa hakusessa uusi tallipaikka tämän hetkisen kodin epäaktiivisuuden vuoksi ja arvatkaa vain olinko hypätä innostuksesta kattoon huomatessani että täällä Mallaspurossa on yksi paikka vapaana!? Kävimme Linkan kanssa täällä hankiralleissa ja ihastuimme molemmat Mallaspuron tunnelmaan sekä meininkiin. Millaisia tapauksia tänne yrittää tunkea? Linka eli Kings Calinka on kaunis 12-vuotias friisiläistamma, joka loistaa mielellään kouluradoilla, mutta ei pistä pahakseen esteiden hyppäämistä saatika valjakkoradalla kiemurtelua. Englannista Suomeen muuttanut tamma on kisannut ahkerasti edellisessä kodissaan ja nyt Milan kanssa keskitytään lähinnä puskamopoiluun sekä satunnaiseen kisaamiseen. Mila puolestaan on ruskeatukkainen 25-vuotias nuori nainen, jota usein luullaan huomattavasti nuoremmaksi. Kiitos 155cm pituisen kropan sekä nuorekkaiden kasvojen vuoksi. Ystävällinen Mila on mielellään auttamassa talliaskareissa eikä kaihda "likaisia" töitäkään. Välillä tosin voi olla ärrimurripäiviä jolloin suorasanainen Mila voi hieman pahastikkin sanoa viattomalle vastaantulijalle, mutta osaa hän anteeksikin pyytää jos jotakuta loukkaa... Miksi meidän pitäisi tänne päästä?Koska tämänhetkinen kotitalli on hiljainen, haluaa Mila aktiivisemman kodin Linkalle jossa on muitakin aktiivisia kävijöitä joiden kanssa rupatella ja touhuta. Mallaspuro vaikuttaa juuri sellaiselta paikalta, josta riittää inspiraatiota niin tarinoihin kuin piirrustuksiinkin. Jos Linka tänne pääsee asustelemaan, ei omistaja sitä vain tunge tänne "homehtumaan" vaan tarinoita sekä piirroksia tupsahtelisi varmasti useamminkin kuin kerran kuukaudessa. Myös tallipäiväkirjaan Mila varmasti tulisi kertomaan yleisistä talliaskareista, eikä siis keskittyisi pelkästään omaan tammaansa. Oon tosi huono kirjottelemaan tämmösiä hakemuksia. :'D Joten jätän tämän nyt vain tähän ja jään kyttäämään, josko tällä surkeahkolla sepustuksella Mallaspuron "vakiojengiin" pääsisimme 
|
|
|
Post by Lynn on Dec 29, 2013 12:52:09 GMT 2
Mila, yay friisiläisiä! Tervetuloa talliin Linkan kera. Saapa nähdä, ystävystyykö Linka Zinkan kanssa.  Lisään yksityishevoset tallin sivuille, kun niiden omistajat ovat tehneet kaapin ja päiväkirjan itselleen ja hevoselleen. 
|
|